sajtjaim, és egyéb tejtermékeim leírása

sajtnapló

sajtnapló

1. Panír sajt

2015. május 03. - regisztralok

Ez volt az első sajtkészítés kísérlet.

Eredetileg gomolya sajtot akartam csinálni, de túl sok volt az info a neten, és ezt sikerült kihozni belőle.

Nem bántam meg, mert nagyon finom volt nyersen is, de sütve meg különösen. Szeletelve is lehet sütni, meg kockára vágva is. A felülete szépen megpirul, a belseje pedig krémes lesz. A préselést nyugodtan ki lehet hagyni. Inkább érdemes kilyukasztgatott műanyag dobozban csöpögtetni 24 órát, és utána 20%-os sófürdőbe tenni 5-6 órára.

 

  • 2015.04.18.
  • 4 liter tejet forrás közelébe melegítettem
  • beletettem fél dl ecetet,
  • 15 perc után az alvadékot kiszedtem kendőbe,
  • az alvadék túró állagú, rugalmas volt
  • préseltem 12 órát,
  • hűtőbe tettem
  • 4 nap múlva sófürdőbe tettem

 

panirsajt.png

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr867428042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása