sajtjaim, és egyéb tejtermékeim leírása

sajtnapló

sajtnapló

2. Gomolya sajt

2015. május 03. - regisztralok

Találtam egy jó sajtkészítés fórumot, ahol felvilágosítottak, hogy mi is az a gomolya. Vettem tejoltót, és elkészítettem a második sajtot.

  •  2015.04.25.
  • a tejet 40 fokra melegítettem,
  • 0,8 ml oltót tettem bele
  • fél óra múlva 4x4cm-re felvágtam
  • pihent 15 percet
  • lemertem a savót
  • az alvadékot összetörtem apróra
  • lemertem a savót
  • az alvadékot kiszedtem tésztaszűrőbe
  • csöpögött 24 órát, forgatva
  • 20%-os sófürdőbe került 4 órára, egyszer megfordítva
  • 2015.04.27. kitettem a kamrába fára érlelni
  • 2015.05.03. sós vízzel lekeféltem a zöld penészt pőttyöket
  • 2015.05.05. felvágtam, hűtőbe tettem

Íze enyhén savanykás, kicsit sós. Állaga törékeny, nem rugalmas. Melegen jól olvad, rántott sajt íze van. Illata kellemes sajtillat.

 2015.05.06. A hűtőben megbüdösödött, kidobtam :(

img_0095.JPG

img_0098.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr37428070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása