sajtjaim, és egyéb tejtermékeim leírása

sajtnapló

sajtnapló

4. Parenyica

2015. május 07. - regisztralok

Készítettem agy kis parenyicát, de többet nem fogok. Nem lett jó, sem az íze, sem az állaga, sem az illata.

Az állaga darabos lett, az illata nagyon erősen füst illatú, ez miatt az íze sem jó. Az állaga, valószínűleg a víz hőmérséklete miatt nem lett jó. Szerintem túl meleg volt a víz, ezért megfőtt a sajt.

  • 2014.05.07. 4l tej
  • parenyica kultúrát 1dl langyos tejben elkevertem, pihentettem fél órát,
  • 32 fokos tejbe belekevertem a kultúrát,
  • pihentettem fél órát
  • 32 fokon beoltottam a tejet 0.8ml oltóval
  • pihentettem egy órát
  • 2x2 cm kockákra felvágtam
  • pihentettem fél órát
  • leszűrtem a savót, szűrőbe tettem az alvadékot

másnap reggel kezdtem hozzá a parenyica formázásának

  1. 2014.05.08.
  2. 70 fokos vízbe (nem tudtam mérni) beletettem 10 dkg sajtot,
  3. addig nyomogattam 2 fakanállal, míg jó nyúlós lett,
  4. konyhapulton kínyújtottam csíkra
  5. betettem hideg vízbe pár percre,
  6. át tettem 20 % sóoldatba, amíg a következő elkészült,
  7. Feltekertem, betettem a füstölőbe,
  8. 5 órát füstöltem akác fűrészporral, füstgenerátorral.

 

Nem lett jó. Azt hiszem, túl füstöltem. Nagyon erős füst íze lett. Kidobtam.

 

parenyica1.jpg

parenyica2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr447439572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása