sajtjaim, és egyéb tejtermékeim leírása

sajtnapló

sajtnapló

3. Joghurt

2015. május 03. - regisztralok

Amíg a gomolya érik a kamrában, készítettem egy kis joghurtot. 2l tejből 1,6kg joghurt lett.

 

  • 2012.05.02
  • 2l tejet felmelegítettem forrás közelébe,
  • 10 percig hőn tartottam
  • vízben lehűtöttem 45 fokra
  • belekevertem 4ek bakony plusz élőflórás joghurtot 
  • 3db dunsztosüvegbe beleöntöttem
  • dunsztba tettem 6 órára
  • dunsztolás után 1/3 részt hűtőbe tettem
  • 1/3-ad, 1/3-ad részt lecsöpögtattem, mind 2 részből 10dkg savó csöpögött ki
  • a csöpögtetett részekbe tettem 1-1 ek meggydzsemet(saját), és 1-1 ek mézet
  • ezután mentek a hűtőbe, + a savó is.

Nagyon finom lett a meggyes is, és a natúr is. Fogok még készíteni.

joghurt1.png

 

 

 

joghurt2.png

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr867428076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása